töltés

VEZETÉS HÓBAN – TÚLÉLÉSI TANÁCSOK, 3 RÉSZ

Dombos-hegyes útszakaszon számítani kell arra, hogy a kanyar után egészen más útfelület vár, mint pár száz méterrel arrébb. Ehhez nem kell az Alpokig menni, középhegységekben is futottam rá tükörjégre és utána csak utas voltam, a kormánnyal a kezemben.

MEGLEPETÉS A KANYAR UTÁN

Dombos-hegyes útszakaszon számítani kell arra, hogy a kanyar után egészen más útfelület vár, mint pár száz méterrel arrébb. Ehhez nem kell az Alpokig menni, középhegységekben is futottam rá tükörjégre és utána csak utas voltam, a kormánnyal a kezemben. Szép időben a napsütötte szakaszok szárazak lehetnek, az árnyékos, északi völgyekben viszont megmarad a hó, könnyebben megfagy a melegebb területekről lecsorgó olvadék. Kevés aljasabb jelenség van, mint a megfagyott vízátfolyás az amúgy száraz úton. Figyeljük az alattomos csillogást!

Örökérvényű vezetéstechnikai videónk Székely Gyulával. Sose tekerjük beljebb a kormányt, ha az autó orra lecsúszik az ívről!

KANYARBAN CSAK KORMÁNYOZZUNK!

Száraz úton a modern autók rengeteg vezetési hibát elviselnek, amit havas aszfalton csúnyán megbosszulhatnak. Ne fékezzünk bele a kanyarba a kormányzással egyszerre, mert a guminak épp elég az oldalirányú erőket átvinni, nemhogy még hosszirányúakkal (fékezés-gyorsítás) küzdjön. A forduló előtt fékezve vegyük fel azt a sebességet, amivel biztonságosan átjutunk a kanyaron! Aki a kanyarban lassít vagy elveszi lábát a gázról, az könnyen meg is pördülhet.

Administrator

Administrator Name Here

Donec ullamcorper nulla non metus auctor fringilla. Etiam porta sem malesuada magna mollis euismod. Curabitur blandit tempus porttitor. Integer posuere erat a ante venenatis dapibus posuere velit aliquet. Donec ullamcorper nulla non metus auctor fringilla.

Related Posts