töltés

VEZETÉS HÓBAN – TÚLÉLÉSI TANÁCSOK, 2 RÉSZ

Autópályán sokan elhiszik, hogy 100-zal menni havas úton biztonságos és normális, hiszen a többiek is ennyivel húznak el. Sajnos sokszor csak a fékezés, gázelvétel miatt elkönnyül? farú autó megpördülésekor derül ki, hogy sok volt a tempó.

NAGYON SOK A 100

Autópályán sokan elhiszik, hogy 100-zal menni havas úton biztonságos és normális, hiszen a többiek is ennyivel húznak el. Sajnos sokszor csak a fékezés, gázelvétel miatt elkönnyülő farú autó megpördülésekor derül ki, hogy sok volt a tempó. Inkább hajtsunk lassabban, de érjünk célba.

ÓVATOSAN A KAMIONOKKAL!

Nehéz tehergépjárművek kerekei nagy mennyiségű havat gyűjtenek össze télen. Ezek a jeges tömbök előbb-utóbb leesnek a járműről. Jobb, ha kellő követési távolságot hagyunk, így van időnk reagálni. Veszélyes rámenni a jégtömbökre, de csúszós úton még veszélyesebb, ha a kormányt rángatva hirtelen próbáljuk kikerülni az akadályt. Hagyjunk megfelelő távolságot és akkor nem muszáj szögletes mozdulattal átrántani az autót a szomszéd sávba, ha leesik egy hóakadály.

Jobb lassabban megérkezni és tolni valamit a hüttében, mint sietni és hullazsákban befejezni a sítúrát

NEM MINDEN HÓ EGYFORMA

Állítólag az eszkimóknak vagy száz szavuk van a hófajták megkülönböztetésére. A közutakon ennyiféle egész biztosan nincs, de a havas burkolat nem egyforma. A friss hó valamivel jobban tapad, mint a keményre járt. Próbáljuk felismerni a jeges foltokat, csíkokat, mert ezeken rosszabbul tapad a gumiabroncs.

Administrator

Administrator Name Here

Donec ullamcorper nulla non metus auctor fringilla. Etiam porta sem malesuada magna mollis euismod. Curabitur blandit tempus porttitor. Integer posuere erat a ante venenatis dapibus posuere velit aliquet. Donec ullamcorper nulla non metus auctor fringilla.

Related Posts